Monday, March 27, 2006

FW: Cathy: 聽話的朋友-1



今天,我留了短訊要你給我電話,
我們嘻嘻哈哈又笑又鬧也又說了好幾個鐘頭。
掛上電話我繼續讀起神之船,
在你打斷我之前,草子已經六年級...
和平常一樣我將右臉放在枕上躺著看書突然想起你,
鼻子一酸,左眼淚橫過鼻樑和右眼淚匯合,
緩緩暖暖靜靜流下,
被枕頭吸浸,為什麼掉眼淚?
不止一次,像說故事般的跟你說著她的寂寞,
我感覺你心疼...為什麼掉淚?
因為發現我更寂寞...寂寞到了頂點,
一說出口怕就會被擊垮,而麻煩的事你也跟我說,
再細碎的小事我也要跟你報告;
我和你都期待每一次的交談,
但我和你卻又同時都很有默契絕口不提。

關於我們...現在我和你相距1小時20分,
很快的,我將離你更遠更久,
到時候你用什麼理由,我用什麼藉口,
請你來看我,你能告訴我,關於我們關於我,
你在想什麼?我們在做什麼?
有什麼未來可言嗎?你可以告訴我嗎?
要這樣繼續,還是等待時間
漸漸讓你把我忘記...而我也不再想起你?

葉子說:人與人之間一旦邂逅
就不會失去對方,是嗎?
可時間...卻總是逼著我背叛我所相信的永恆啊
===

Cathy, always my favorite~ just remind me one of my old friends...

We haven't talk to each other for a very long time - well, since like last summer? Actually we haven't see each other for a very long time. Whenever we meet in HK I kept saying I'll visit him whenever he's - from England, to Japan to Indonesia now... i just never make it there to visit him...

Sometimes I wonder the inner me keep myself away to visit him is that i'm afraid... once we met it just won't be like the old days anymore... afterall both of us has grown up... after all these yrs...

As a matter of fact it just happened that I called him right after i stepped off the flight today - ha, every time i'm in the airport i just like to give him a call - unfortunately only got to his voice mail - hmmm... i'm not the type that leave messages... afterall it's nothing "special", just wonder how he's doing.

Maybe I should really plan for my next vaction in Indonesia...